رایج ترین مشکلات لوستر اتاق خواب
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

وسایل تزئینی باعث زیبایی و شیک شدن هرچه بیشتر منزل شما می‌شوند. یکی از بهترین آنها لوستر می باشد که با ایجاد روشنایی و نورپردازی یکی از آیتم های مناسب جهت جلوه دادن به منزل شما می شود.علاوه بر آن استفاده از رنگ های شاد برای اتاق کودکان می‌تواند مفید باشد زیرا نورپردازی بر روحیه انسان تاثیر مثبت و یا منفی می تواند بگذارد. یکی از دلایل مهمی که به نورپردازی اتاق خواب تاکید می‌شود این است که شما اکثر ساعات روز را آنجا هستید و زمان نسبتا طولانی را در آنجا سپری می کنید و نورپردازی محیط اتاق تاثیراتی بر روی شما می گذارد.

نصب لوستر اتاق خواب در نقطه مرکزی اتاق، به سقف صورت می گیرد تا نور تمام اتاق را پوشش دهد.شما باید هنگام خرید لوستر به سبک خانه خود توجه کنید و متناسب با آن لوستر مناسب را انتخاب کنید چون اگر متناسب با سبک خانه خود انتخاب نکنید سبب کاهش زیبایی منزل خود و شلوغ شدن دکوراسیون منزل خود می شوید. اندازه و سایز لوستر اتاق خواب کاملا بستگی به فضای شما دارد برای فضاهای کوچک لوستر باید شاخه ها و چراغ های کمتری داشته باشد و برای فضاهای بزرگ این موضوع بر عکس است.

اگر سقف اتاق شما بلند است ،لوستر های آویز دار و چند طبقه انتخاب مناسبی می باشد ولی اگر سقف اتاق شما دارای ارتفاع کمتری است،بهترین گزینه برای شما لوستر های سقفی می باشد یکی از نکات مهم برای انتخاب لوستر اتاق خواب، لوستری می باشد که نور را به سمت بالا هدایت کند تا روشنایی کاملا ملایم به محیط خواب ببخشد.
مشکلات استفاده از لوستر اتاق خواب و راه حل‌های آن
استفاده از لوستر مدرن اتاق خواب همراه با برخی مشکلات می‌تواند همراه باشد که در ادامه به برخی از این مشکلات و راه‌حل‌های آن‌ها اشاره خواهیم کرد:
مشکلات نصب و نگهداری: نصب و نگهداری لوستر اتاق خواب ممکن است برای برخی افراد مشکل ساز باشد. برای حل این مشکل، بهتر است قبل از خرید لوستر، مطمئن شوید که آیا از نصب و نگهداری آن آسان است یا خیر و یا از یک تکنسین مجرب برای نصب و راه‌اندازی لوستر استفاده کنید.
ایجاد سایه: استفاده از لوستر با نور قوی ممکن است باعث ایجاد سایه در اتاق شود که ممکن است مزاحمتی برای برخی افراد باشد. برای حل این مشکل، بهتر است از چندین لامپ کوچک با نور نرم استفاده کنید که نور را به طور مساوی در اتاق پخش کنند.
هزینه بالا: خرید لوستر اتاق خواب معمولا با هزینه بالایی همراه است. برای رفع این مشکل، بهتر است قبل از خرید، به دقت بررسی کنید که آیا قیمت لوستر مناسب است یا خیر.
مصرف برق بالا: استفاده از لوستر با لامپ‌های بزرگ ممکن است باعث افزایش مصرف برق و هزینه‌های بالایی برای شما شود. برای حل این مشکل، بهتر است از لوستر با لامپ‌های کوچک‌تر و با کیفیت و مصرف کمتر برق استفاده کنید.
تأثیر نور بر خواب: استفاده از نور قوی در اتاق خواب ممکن است باعث اختلال در خواب شما شود. برای رفع این مشکل، بهتر است از لوستر با نور خیلی کم و نرم استفاده کنید که احساس آرامش و راحتی به شما بدهد.
گرم شدن لامپ: برخی از لامپ‌های لوستر اتاق خواب پس از چند ساعت به دلیل بالا بودن دمای آنها گرم می‌شوند. راه حل: استفاده از لامپ‌های LED یا CFL با مصرف برق کمتر و کمترین افزایش دمایی ممکن.
کثیف شدن: با گذشت زمان، لوستر اتاق خواب ممکن است کثیف شود و نیاز به تمیز کردن داشته باشد. راه حل: برای تمیز کردن لوستر اتاق خواب از دستمال‌های نرم و مرطوب استفاده کنید و برای دوره‌های طولانی‌تر، از محلول تمیز کننده خاص استفاده کنید.
نور خیلی روشن یا خیلی کم: یکی از مشکلات متداول لوستر اتاق خواب، نور خیلی روشن یا خیلی کم است که می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند ناراحتی چشم و بی خوابی شوند.





:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: